Goodnight Moon - Shivaree

莫西顾:

       众所周知,昆汀除了是个电影鬼才以外,对于电影选乐的水准也是十分的高。这首《Goodnight Moon》来自美国另类摇滚乐团Shivaree,同时也是"Kill Bill Vol.2"(杀死比尔2)的片尾曲。前奏响起,就注定这首歌不会是一首平庸之作,这也取决于Shivaree的演唱风格的另类。主唱Ambrosia Parsley甜腻慵懒的嗓音有种神秘的吸引力,在迷幻的旋律中还透出了一种孤独的颓废,整首歌也是符合了昆汀选乐的首要条件,带着一种公路电影的风情。


歌词:


There’s a nail in the door
And there’s glass on the lawn
Tacks on the floor
And the TV is on
And I always sleep with my guns when you’re gone

门上有根钉子

草地上有玻璃

地板上有大头钉

播放着的电视

自你离去后

我总是枕枪入眠

There’s a blade by the bed
And a phone in my hand
A dog on the floor
And some cash on the nightstand
When I’m all alone the dreaming stops
And I just can’t stand

床边放着一把刀

我手中握着电话

狗趴在地板上

床头有些零钱

当我被孤独包围,梦也停下脚步

让人无力自拔

What should I do I’m just a little baby
What if the lights go out
And maybe and then the wind just starts to moan
Outside the door he followed me home

幼小的我应该怎么做

如果灯都熄灭

或许

风开始呼啸

门外,他随我回家

So goodnight moon
I want the sun
If it’s not here soon
I might be done
No it won?t be too soon ’til I say goodnight moon

晚安,月亮

我渴望太阳

如果不能马上看到太阳

我可能就完了

但是我不会马上看到太阳

直到我说,晚安,月亮

There’s a shark in the pool
And a witch in the tree
A crazy old neighbor and he’s been watching me
And there’s footsteps loud and strong coming down the hall
Something’s under the bed
Now it’s out in the hedge
There’s a big black crow sitting on my window ledge
And I hear something scratching through the wall

池塘里潜着一只鲨鱼

树后面躲着一个女巫

一个疯狂的老邻居

曾经注视着我

大厅里传来响亮的脚步声

我听到大厅里传来的聒噪声

床下藏着的什么东西

已被揭出

窗台上停着一只黑色大乌鸦

我听到什么在墙外

What should I do I’m just a little baby
What if the lights go out
And maybe and then the wind just starts to moan
Outside the door he followed me home
So goodnight moon
I want the sun
If it’s not here soon
I might be done
No it won’t be too soon ’til I say goodnight moon

幼小的我应该怎么做

如果灯都熄灭

我只是讨厌孤单

门外,他随我回家

晚安,月亮

我渴望太阳

如果不能马上看到太阳

我可能就完了

但是我不会马上看到太阳

直到我说,晚安,月亮


评论

热度(650)